VardagslivDays goes by....erikssonemma

Oj! Nu har det passerat hiskeligt m�nga dagar igen, dagarna rinner ju bara f�rbi nu f�r tiden och jag hinner inte riktigt med alls. Men det har ju blivit v�r/f�rsommar med ganska behagliga temperaturer och jag gillar l�get. 

I kv�ll skulle vi ut p� ett distanspass jag och pappan, det slutade i st�llets med backintervaller deluxe. Shit vilken syra men backen bestegs och jag h�ll n�stan p� att d� p� kuppen med tillh�rande dypsn� och hypoxi!!
Men det gick ju, trots att det var k�mpigt den sista biten och jag �r fullt �vertygad �ver att metrarna inte st�mmer uppe p� toppen- det �r myyyyyycket l�ngre mellan stolparna d�ruppe i j�mf�relse med f�rh�llandevis l�tt l�pning i b�rjan :-)

Men annars s� har vi ju kickat boll, grabbarnas favoritsyssels�ttning och sommarsyssels�ttning som h�r till. Passade p� att gr�va fram kameran och fick till lite bra bilder faktiskt, de tv� �versta �r med mobilen men den sista bilden �r systemkamerans f�rtj�nst och det m�rks ju p� kvaliteten :-)
N gillar och �var p� att trixa med bollen, dock blir han skitarg n�r det inte g�r som han vill p� f�rsta f�rs�ket :-D
Gr�vt i g�mmorna hos mamma och pappa. 
Hittade skifferstenar som tj�nstgjort som tak en g�ng i tiden s� jag plockade in dem, skurade dem som en galning och oljade in dem. Pekade dit sm� genomskinliga tassar p� baksidan s� de inte repar bordsskivan och de blev bra, ska bara s�tta igen spikh�len med lite svart fogmassa s� �r de klara. De kommer att f� tj�nstg�ra som ost/ charkuteri bricka vid l�mpligt tillf�lle, synd att de �r lite osymmetriska men man kan ju inte f� allt h�r i v�rlden....

F�rutom att pyssla i hop n�gra fat s� har jag lyckat fynda lite skor i dag, 7 par minsann till en billig slant d� det var lagerutf�rs�ljning p� skoaff�ren. N fick 2 par nya tennisskor (han har redan f�rbrukat sitt f�rsta par!!) K fick tv� par nya han med och blev supern�jd med blinkade d�skallar (till N�s stora f�rtret och avundsjuka) sj�lv hittade jag Ecco skinnk�ngor i konjaksbrunt och svart samt ett par mockast�vlar till vintern. Fortsatte vidare p� loppis och lyckades naturligtvis g�ra av med n�gra kronor d�r med :-D

Veckan som kommer �r riktigt bra, en enda liten Natt bara som ska avverkas och sen �r jag ledig resten- hur gick det till? Naturligtvis blir det s� n�r jag jobbar attans vissa veckor, d�lig man �r p� att f� till schemat i bland- vad s�gs om lagom??



Facebook Comments

0 komentar



Diberdayakan oleh Blogger.