VardagslivGod morgon!erikssonemma

Tillbaka i hemmet, back to basic!
Sk�nt att vara hemma (i en dag) avundas nu p� E & M med familj som sitter p� b�ten p� v�g M O T Gotland ist�llet.
Det �r ju det som �r det fina med semester att det finns inga to does att g�ra d�r, h�r hemma finns det massor :-/

Solen skiner i dag, vad det verkar s� �r den en s�llsynt varelse som h�llt sig undan st�rre delen av veckan. Dessutom s� �r det lite kallt h�r hemma, inte alls som d�r nere d� det faktiskt var shortsv�der varje dag. I g�r var det ett gr�nsfall h�r...
� jag vaknade med min huvudv�rk, relaterat till tr�ningen s� klart. Proppat i mig alvedon och Ipren men den mal ob�nh�rligen d�r i pannan s� d�r lagomt irriterande och sjukt st�rande. 
Det �r bara jag som �r vaken och huset �r helt stilla, inte ens sm�folket �r uppe och tassar- sviterna efter att klivit upp okristligt tidigt (05) ig�r s� de f�rtj�nar lite sovmorgon.

Ner och kollade in huset i g�r, D b�rjade riva och lyfta i korkmattan i jakt p� det som var under samtidigt som pappa f�rsynt undrade om de fick flytta ut f�re innan :-D
Vi klurar och funderar, hur vi ska g�ra och vad som ska prioriteras f�rst. 
Best�llt tv�ttmaskin och en torktumlare s� de kommer nog i veckan...
Attans, det r�r sig... 
Sommaren h�r kommer att f�rsvinna bland flyttkartonger och grovsopor
F�r det har jag insett att flytta fr�n ett st�rre hus till ett mindre inneb�r visst �verskott av m�bler...
I alla fall till en b�rjan.
En flytt �r lite halvbesv�rlig, med lite separations�ngest mot b�de hus och prylar.
Svordomar l�r osa och irritationen fl�da men det blir bra bara det blir den 1:a sept
Hoppas jag ;-D
Facebook Comments

0 komentar



Diberdayakan oleh Blogger.